Skuteczne sposoby na pozyskanie klienta zagranicznego

Skuteczne sposoby na pozyskanie klienta zagranicznego

Przygotowując się do rozpoczęcia ekspansji na rynki zagraniczne, musisz wyszukać klientów, którzy będą zainteresowani współpracą. Dotarcie do takich osób, nie jest łatwym zadaniem. Istnieje jednak wiele skutecznych sposobów, które przedstawimy i omówimy w tym artykule. Prowadzenie międzynarodowego biznesu przyniesie nam wiele korzyści, warto więc podjąć niezbędne kroki, aby zaistnieć na zagranicznych rynkach.

Odpowiednio się przygotuj

Poniżej przedstawiamy listę niezbędnych kwestii, o które powinniśmy zadbać przed rozpoczęciem ekspansji międzynarodowej:

1) Strona internetowa. Pierwsza podstawowa sprawa, to przygotowanie strony firmowej pod klientów zagranicznych. Należy ją przetłumaczyć na języki, którymi się posługują mieszkańcy docelowego kraju. Witryna powinna być responsywna i przyjazna użytkownikom. Warto również zainteresować się usługą pozycjonowania na rynki zagraniczne.
2) Pracownicy posługujący się językiem używanym na danym terytorium. Musisz posiadać w swoim zespole osoby, które przynajmniej w stopniu komunikatywnym znają język obcy potencjalnych klientów. Ułatwi to komunikację.
3) Dostosowanie się do prawa międzynarodowego, obowiązującego kraj ojczysty i docelowy. Szczególnie trzeba mieć na uwadze umowy zawierane między Tobą, a klientami oraz rodzaje płatności.
4) Case studies / portfolio. Przygotuj obszerne, konkretne dane, na temat dotychczasowej działalności i efektów współpracy z dotychczasowymi klientami. Powinieneś wykazać wyniki, które wzbudzą zaufanie wśród potencjalnych odbiorców.
5) Oferta. Powinna być konkretna, napisana językiem korzyści. Musisz przekonać potencjalnych klientów, że powinni skorzystać z Twoich usług lub zakupić oferowane przez Ciebie produkty. Wyszukaj i wyszczególnij obszary, które wyróżniają Cię na tle konkurencji. W przypadku handlu towarem, należy przetłumaczyć instrukcję obsługi i kartę gwarancyjną.

Jaki kierunek zagraniczny obrać?

Ta kwestia pozostaje otwarta. Powinieneś jednak przeprowadzić szereg szczegółowych badań i analiz potencjalnych kierunków. Jeżeli sam nie jesteś w stanie tego zrobić, warto zlecić te zadanie specjalistom w tej dziedzinie.

Ze względu na podobne regulacje, najłatwiej rozpocząć eksport w krajach Unii Europejskiej. Nie powinieneś się jednak ograniczać do tego terytorium. Najważniejsze jest określenie potencjału otworzenia się na nowy rynek zagraniczny. Największy wpływ na tę kwestię będzie mieć z pewnością popyt na oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Kolejnym istotnym zagadnieniem jest konkurencja i to, jak Twoja firma wypada na jej tle. Musisz się wyróżniać jakością, unikalnością lub ceną. Najlepiej, jeżeli te czynniki występowałyby łącznie, obok siebie. Dokładnie przekalkuluj wszystkie koszta i potencjalne zyski. Na tej podstawie wybierz docelowy kraj. Należy znać dogłębnie specyfikę danego rynku i przygotować dokładny plan (coś na wzór biznesplanu). To jest klucz do sukcesu.

Sposoby dotarcia do potencjalnego klienta

Metod na odnalezienie i skontaktowanie się z klientem istnieje bardzo dużo. Przedstawimy te, które według nas mają najwyższą skuteczność.

Zespół handlowców

Wiąże się to ze sporym wydatkiem. Zatrudnij osoby z doświadczeniem w handlu, znające biegle języki obce, które w przeszłości skutecznie pozyskiwały nowych klientów. W przypadku działań eksportowych, nie jest to zadanie łatwe, aby znaleźć przedstawicieli handlowych, z doświadczeniem w wyszukiwaniu klientów zagranicznych.

Bazy danych

Możesz zakupić lub znaleźć darmowe bazy danych z kontaktami do potencjalnych klientów zagranicznych. Z takich gotowych baz, trzeba umieć umiejętnie korzystać. Same dane kontaktowe nie wystarczą. Trzeba posiadać odpowiednie umiejętności i doświadczenie, aby skontaktować się skutecznie z osobami decyzyjnymi i przekonać je do naszej oferty. Gotowe bazy danych mają taki minus, że są ogólnodostępne, a często część danych jest już nieaktualna.

Outsourcing

Opcja, która ma najwięcej zalet. Zlecając zadanie pozyskania klientów zagranicznych specjalistom w tej dziedzinie, mamy dużo większą szansę na skuteczne rozpoczęcie ekspansji na nowe rynki zagraniczne. Zaoszczędzamy w ten sposób czas. Jest to relatywnie tanie rozwiązanie, przy tym bardzo efektywne.

Podsumowanie

Prawidłowo poprowadzone działania mające na celu rozpoczęcie eksportu towarów lub usług, przyniesie naszej firmie mnóstwo korzyści. Jest to fenomenalna szansa na rozwój działalności. Należy jednak odpowiednio się przygotować na takie przedsięwzięcie. Mamy nadzieję, że rady zawarte w tym artykule okażą się pomocne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *